Nicolae Badea a dat încă o lovitură după ce l-a numit pe Andrei Cristea în funcția de antrenor
Nicolae Badea are ambiții mari la ACS FC Dinamo, echipă ce evoluează în prezent în Liga 4. Omul de afaceri care deține în prezent 7% din acțiunile lui SC Dinamo 1948, echipa din Liga 2, vrea ca formația sa să promoveze în acest sezon în Liga 3.
Nicolae Badea dă lovitură după lovitură la ACS FC Dinamo, în Liga 4
Astfel, el l-a numit pe Andrei Cristea în funcția de antrenor în urmă cu câteva săptămâni. Iar acum a mai reușit o lovitură importantă de imagine. Cristi Bud, fostul atacant de la CFR Cluj și Gaz Metan Mediaș, printre altele, a dezvăluit prin intermediul unei postări pe Instagram faptul că s-a înțeles cu echipa lui Nicolae Badea din Liga 4.
Ajuns la 37 de ani, Cristi Bud are un CV impresionant în fotbalul românesc. Atacantul a câștigat de-a lungul carierei două titluri în România cu CFR Cluj, în 2010 și 2012. Dar și două Cupe ale României cu aceeași echipă, în 2010 și 2016. De asemenea, Bud este și campion al Republicii Moldova, cu Milsami Orhei în 2015.
Bud a mai bifat în carieră echipe precum Gaz Metan Mediaș, FC Bihor, Debrecen, Pandurii Tg. Jiu, ACS Poli Timișoara, Concordia Chiajna sau Hermannstadt. Ultima dată a evoluat în Liga 3, pentru CS Făurei, echipă finanțată la acel moment de Bănel Nicoliță.
Acțiuni contradictorii făcute de Nicolae Badea în ultimele luni
Pentru mulți fani dinamoviști, modul în care operează Nicolae Badea în prezent reprezintă o enigmă. Pe de o parte, omul de afaceri dorește să aducă echipa din Liga 4 cât mai repede în elita fotbalului românesc, dovadă ultimele mutări. Iar pe de alta păstrează în continuare 7 % din societatea care administrează echipa din Liga 2.
De asemenea, Nicolae Badea a susținut financiar echipa din Liga 2 în ultimele două sezoane. El a oferit în mai multe rânduri prime pentru jucători înaintea meciurilor importante. În schimb, în urmă cu aproape 4 luni, tot el i-a luat societății SC Dinamo 1948 dreptul de a folosi în scop comercial denumirea FC Dinamo, dar și emblema cu cei doi câini, după cum a anunțat în exclusivitate PlaySport la acel moment.
Despre motivația care a stat în spatele acestei decizii, Nicolae Badea a vorbit la jumătatea lunii mai, într-un interviu acordat în exclusivitate pentru PlaySport. El a explicat că, pentru ca SC Dinamo 1948 să comercializeze produse cu numele FC Dinamo și cu emblema cu cei doi câini, atunci trebuie să ajungă la un acord contractual cu societatea administrată de el, cea care deține aceste bunuri de patrimoniu.
Explicațiile acționarului minoritar de la SC Dinamo 1948
De asemenea, Badea a explicat și de ce a decis să trimită acea notificare către SC Dinamo 1948, care a generat foarte multe probleme în această societate.
„Orice drept patrimonial nematerial, cum sunt licențele, brevetele, inovațiile, invențiile și așa mai departe, sunt cedate unei terțe părți în anumite condiții. Pot fi cedate cu titlu gratuit, dacă e un drept de utilizare socială, cum este mesajul social al unei sigle, a unei invenții, drepturi de autor. Iar, dacă vrei să faci acte de comerț și drept de autor cu acea invenție, marcă, trebuie să existe un raport contractual între deținătorul legal al mărcii, al invenției, al inovației și drepturile de autor (n.r. – în cazul de față CS FC Dinamo). Cum ar fi ca cei care scriu să nu fie plătiți pe drepturi de autor al scriitorului?.
Un scriitor publică o carte, ce bani primește? Pentru drepturile de autor. Nu primește de la editură. Aceasta îl plătește, conform raportului contractual, pe dreptul de autor pe care autorul îl cedează editurii pentru a publica cartea. Din veniturile pe care le scoate editura din vânzare, el are o sumă echivalentă cu dreptul de autor, convenit contractual. Cel mai simplu de explicat, în formula asta, e pe drepturi de autor. El e plătit pentru că e autorul unor rânduri.
De ce a decis să trimită acea notificare
Utilizarea a fost convenită în 2005. În utilizarea oneroasă, generatoare de venituri, dacă vrei să faci merchandising, la rândul tău să obții venituri din ce vinzi, n-ai dreptul să cesionezi altei părți, că nu tu ești deținătorul. În momentul în care recurgi la astfel de comerț, cum ar fi merchandising, branding de produse, căni, brichete, etc. sunt generatoare de venituri care exced utilizării gratuite. Utilizarea gratuită este strict în scop sportiv, cu echipamentul de joc, de prezentare, la antrenamente, la meciurile amicale, oficiale, în competiții. Inclusiv, e utilizare gratuită, când tu, Dinamo 1948 SA, ai drepturi tv din transmisia de meci. Pentru aia, CS FC Dinamo nu ți-a cerut nimic. Nu joacă sigla, ci jucătorii, iar veniturile sunt din competiția la care participi”, a spus Nicolae Badea.