Ion Țiriac este extrem de bogat și se bucură de foarte multe afaceri. Miliardarul român deține o colecție impresionantă de autoturisme la care nu ar renunța pentru nimic în lume. Cea mai mare împlinire a sa este că toate mașinile sunt funcționale.
Fostul mare tenismen a pierdut șirul în ceea ce privește mașinile din galeria pe care o deține. El a recunoscut că nu știe exact câte mașini numără colecția sa, dar se bucură enorm că toate autoturismele pe care le are expuse în Țiriac Collection sunt funcționale. Ce-i drept, a făcut investiții colosale pentru întreținerea acestora, dar nu regretă nimic.
Am pretenția ca tot ce este aici să fie absolut funcțional. Din când în când, nu mai pornește câte una și înnebunesc. Dau afară mecanicul, mă bag pe sub ea. Tot ce este aici e absolut funcțional și mă gândesc: ‘de ce dracu’ m-am apucat eu la vârsta asta să fac o asemenea treabă?’”, a spus Ion Țiriac, într-o declarație la Pro Arena.
Omul de afaceri a explicat că trimite adesea autobuze la școlile din Capitală și din împreujurimi pentru a aduce copii la galeria sa, pentru a vizualiza mașinile. Mulți iau notițe și se documentează temeinic, după ce ajung să calce pragul galeriei, conform spuselor fostului mare tenismen.
În fiecare săptămână însă am un răspuns: eu îmi aduc aici în jur de sute, până la o mie de copii. Trimit autobuze la școală, vin copiii în autobuz… îi vezi aici, cu carnețelele în mână. Vin la mine și-mi spun: ”Mașina asta… nu e corect ce spuneți dumneavoastră acolo. Asta a fost înscrisă în 1954, dar ea este tip ’53.”
Ăsta e un lucru care nu se plătește. Probabil că am ajuns și la o vârstă la care nu mai am altele de făcut. Îți crește inima când îi vezi, iar am ajuns să fim cunoscuți și afară.” a mai spus Ion Țiriac, conform sport.ro.
Afaceristul român nu mai știe câte mașini de colecție are, dar crede că numărătoarea se oprește undeva la 400.
Niciodată nu am fost prea bun la a selecta mașinile, financiar. Îmi plăcea sau nu îmi plăcea. Că era veche, sau că era nouă. Ce vezi în jur e rezultatul acelei plăceri, că mașina era nouă, veche sau la mijloc.
Acum 35-40 de ani am avut mai mult timp, cu una, cu două, cu nouă, cu 99, și am ajuns acum la venerabilul număr de 350-400 de mașini, câte sunt, nici nu mai știm, care sunt niște vechituri sau niște entități noi, care se fac în serii limitate și, bineînțeles, valorează mai mult decât dacă ai găsi-o pe stradă.”, a conchis influentul om de afaceri.