Despre cât de mult investește Gheorghe Hagi în talentele fotbalului românesc s-a vorbit și s-a scris. Atât financiar, cât și la nivel de energie, timp și implicare emoțională. Academia care îi poartă numele, proiectul Viitorul devenit apoi Farul Constanța. Iar rezultatele se cunosc prea bine, de la “monopolul” performanțelor în competițiile juvenile, la nucleele permanente de tricolori pe care le furnizează tuturor loturilor naționale.
Însă Playsport îți dezvăluie astăzi o latură mai puțin mediatizată a lui Gheorghe Hagi. Legată direct de moștenirea pe care o lasă jucătorilor români. Și care este probată de un eveniment major petrecut în aceste zile, prin care “Regele” a dovedit încă o dată că rămâne… rege!
Conștient de implicațiile pe care le are statutul său, atât de fost fotbalist legendar pentru fotbalul nostru, cât și de antrenor descoperitor și formator de talente, Hagi e preocupat permanent de imaginea pe care o imprimă celor mai tineri jucători și de simbolul pe care îl reprezintă în ochii lor.
A primit recent o ofertă extrem de consistentă din punct de vedere financiar, din partea unui operator de pariuri, pentru a reprezenta imaginea acestuia și pentru a-și asocia brandul personal în campaniile de betting. Numai că răspunsul lui Gică Hagi a fost tranșant, în ciuda propunerii care se ridica, din sursele Playsport, la peste 300.000 de euro!
Mai mulți foști jucători trecuți prin “mâna” lui Hagi au mărturisit de-a lungul vremii că “Regele” chiar și la antrenamente se implică personal în exerciții, arăta cum se execută corect o fază și alege calea exemplului personal pentru a inspira dezvoltarea lor. Și acum, în fața propunerii primite, Hagi a explicat că exemplul personal în fața tinerilor sportivi primează, dincolo de orice sumă!
Antrenorul Farului Constanța a refuzat politicos oferta și a detaliat se pare că efectele unui astfel de parteneriat nu ar fi cele mai potrivite raportat la tinerii jucători din Academia lui, dar și din țară. Hagi consideră că investițiile operatorilor de pariuri în fotbal sunt necesare și binevenite, câtă vreme și veniturile lor se obțin majoritar tocmai din fotbal. Dar una reprezintă un parteneriat între o entitate sportivă și o companie de betting, și altfel se răsfrânge în modelul personal pe care îl reprezintă Hagi o asociere de acest fel.
Farul Constanța chiar are drept partener principal un operator de pariuri, dar un detaliu interesant întărește și mai mult poziția de admirat a lui Hagi. La semnarea contractului cu acest partener, din februarie 2001, în imagini apare doar președintele Farului, Gică Popescu, el fiind și singurul cu declarații în comunicatul de presă.
Hagi a apreciat investiția și parteneriatul, dar crede că trebuie să existe o linie clară pe care trebuie să și-o asume și sportivii: asocierea personală poate duce spre zone discutabile în receptarea publicului și a mass-media.
Hagi a acceptat de-a lungul timpului să se implice oficial în mai multe cauze și campanii, dar toate au configurat o zonă a responsabilității sociale și a cauzelor umanitare. Spre exemplu, în 2008 a devenit Ambasador al Bunăvoinței UNICEF, sprijinind campaniile dedicate copiilor și vizitând chiar mai multe zone defavorizate.
Iar principiile sănătoase s-au moștenit în mod firesc în familie. Ianis Hagi s-a alăturat la finalul anului trecut campaniei globale Common Goal, inițiată din 2017 de fotbalistul spaniol Juan Mata. Practic, Ianis își donează 1% din salariul lunar pentru un fond umanitar uriaș, la care contribuie și Chiellini, Cantona sau chiar președintele UEFA, Aleksander Ceferin!
Alături de Ianis, în campanie s-a înscris și Tudor Băluță, fotbalist revenit în această vară în curtea Farului Constanța, sub comanda lui Gică Hagi!