EXCLUSIV. Mai învârte, Doamne, roata, să-mi mai văd, o dată, soarta. O firmă de transport cere falimentul lui Dinamo pentru o datorie de 32.000 lei. Încă un jucător străin apare de la FIFA și vrea la masa credală
În timp ce conducerea lui Dinamo, reprezentantă de administratorul judiciar, adminsitratorul judiciar și acționarul majoritar tranmite că se află în căutare de investitor pentru Dinamo. În timp ce fanii coordonați prin Program DDB colectează, la foc automat, formulare 230 prin care suporterii din toată țara sunt îndemnați să redirecționeze cota de 3,5% din impozitul pe venit spre Asociația Peluza Cătălin Hîldan (acționar minoritar), pe fax-urile de la RTZ & Partners SPRL și în dosarul de insolvență de la Tribunalul București curg, în ritm alarmant, noi notificări de plată pentru creanțe curente sau solicitări de înscriere la masa credală.
Morsay, un al jucător străin care a câștigat la FIFA
Fotbalistul Jonathan Morsay (25 ani) și firma de transport Tarsin reprezintă ultimele două exemple de acest fel. Fostul dinamovist, care a câștigat, în Februarie 2022, litigiul cu clubul la Camera de Soluționare a Litigiilor din cadrul FIFA, cere înscrierea la masa credală cu suma de 24.000 euro, plus anumite penalități și cheltuieli de judecată. Astfel, Morsay se alătură celorlalți jucători străini care au câștigat la FIFA, Akpala, Azankpo, Puljic sau Janusz Gol. Aceștia s-au adresat comisiilor de judecată internaționale, iar Dinamo s-a ales interdicție pentru legitimarea jucătorilor. Morsay a evoluat în „Ștefan cel Mare” în sezonul 2020- 2021, a bifat 16 partide și a înscris de două ori.
Mai învârte, Doamne, roata, să-mi mai văd, o dată, soarta. O firmă de transport cere, în caz de neplată pentru 32.000 lei, falimentul SC Dinamo 1948 SA
A doua problemă de ultimă oră pentru „câini” vine din partea firmei de transport Tarsin. Clubul a închiriat, între 2021 și 2022, autocarul care a deservit echipa, după ce administratorul judiciar a reușit să scoată un preț mai bun decât cel perceput de una dintre firmele lui Ionuț Negoiță, care, cu mulți ani în urmă, a preluat autocarul lui Dinamo. Între timp, autocarul a fost cumpărat de medicul Claudiu Ciolan, unul dintre foștii sponsori ai „câinilor” și redistribuit în circuitul clubului, astfel că înțelegerea cu Tarsin s-a încheiat. Au rămas, însă, datoriile.
Tarsin s-a adresat, la sfârșitul anului trecut, judecătorului sindic și solicită o creanță curentă în valoare de 32.000 lei. În caz de neplată, urmând procedura legală, firma de tranport cere intrarea în procedura de faliment a SC Dinamo 1948 SA.
Fanii continuă lupta pentru salvarea clubului prin acțiunea „formularul 230”
În tot acest timp, fanii dinamoviști organizați în programul Doar Dinamo București înaintează cu demersul lor prin care solicită tuturor suporterilor redistribuirea cotei de 3,5 % din impozitului pe venit, prin formularul 230, către Asociația Peluza Cătălin Hîldan. Banii colectați în urma acestui demers urmează să fie împrumitați de APCH către SC Dinamo 1948 SA. Asociația Peluza Cătălin Hîldan Dinamo este principalul creditor în procesul de reorganizare judiciară al SC Dinamo 1948 SA, iar în noul plan de reorganizare modificat propus de adminsitratorul judiciar și respins, în primă înstanță, de judecătorul sindic, este stipulat ca o creanță de peste 8 milioane de lei a APCH să fie transformată în acțiuni. Dacă acest demers va fi posibil – RTZ a făcut apel în urma deciziei Tribunalului București-, APCH ar deveni acționar majoritar al SC Dinamo 1948 SA, cu o cotă socială de peste 99%, în detrimentul Lotus (72,8 % în prezent), respectiv Asociației Clubul Sportiv Fotbal Club Dinamo (7,03% în prezent).