Dincolo de echipa mare, dinamoviștii acordă o atenție sporită Academiei de Juniori. În ediția de joi, 21 septembrie a emisiunii Dinamo 7/9 am aflat, printre altele, obiectivele trasate pentru acest sector.
Concret, principalul scop al Academiei îl reprezintă formarea de jucători care să poată fi promovați la prima echipă, dar nu sunt neglijate nici loturile naționale. În cele două luni de când se află la conducerea Centrului de Juniori al clubului, Marius Dulca a depus eforturi pentru a pune la dispoziția tinerilor un mediu propice nu doar din punct de vedere fotbalistic, ci și educațional.
La nivelul băncilor tehnice nu au fost operate schimbări în această perioadă, dar „câinii roșii” sunt gata să colaboreze cu orice antrenor sau iubitor al „sportului rege” care poate contribui la îndeplinirea obiectivelor. De asemenea, Dumitraș Grozavu, metodistul Centrului de Juniori, a dezvăluit mecanismele pe care își dorește să le implementeze în colaborarea cu tehnicienii.
„Au fost câteva contacte cu domnul Gabi Glăvan în care am vorbit despre filozofia noastră și modul de a vedea aceste Centre de Copii. Apoi lucrurile au fost simple, am rezonat. Obiectivele oricărei Academii sunt formarea de jucători pentru prima echipă, formarea de jucători pentru echipa națională, formarea de jucători pentru campionatul intern.
Am aproximativ două luni de zile de când sunt la Dinamo. Am ales să nu schimbăm lucrurile. Antrenorii au rămas pe loc. Scopul nostru este de a crea un mediu educațional și fotbalistic. Suntem acoperiți cam la 90% din grupe, nu avem o problemă. Suntem deschiși la orice antrenor, orice pasionat de fotbal care vine în ajutorul lui Dinamo”, a declarat Marius Dulca la Dinamo 7/9.
„Metodistul într-o academie de fotbal presupune implementarea unui mod de instruire a juniorilor în toată Academia, un mod unic de instruire. Ce înseamnă asta? Avem un model de joc care este aplicabil la toate categoriile de vârstă, singura diferență fiind nivelul de complexitate, în funcție de categorie. Munca mea presupune să-i ajut pe antrenori să înțeleagă ce au de făcut, va trebui să fiu cu ei pe teren, în afara terenului și întregul model de instruire trebuie să fie discutat foarte mult la ședințele tehnice pentru a fi înțeles. Eu ca metodist trebuie să cunosc toți copiii din cadrul Academiei, dar munca mea e mai mult cu antrenorii, iar felul în care aceștia se manifestă în teren este imaginea a ceea ce vreau să implementăm.
Noi venim cu o abordare nouă din punct de vedere științific, dar și în felul în care transmitem informațiile copiilor, adică tipul de coaching. Se cheamă abordare sistemică. Sunt două tipuri generale de învățare: învățarea procedurală – există un curriculum cu o listă de abilități pe care jucătorii să le însușească – și învățarea conceptuală, adică nu doar învățăm aceste abilități, ci și să facem legătura dintre ele, învățăm să apreciem când trebuie folosită o abilitate sau alta”, a explicat Dumitraș Grozavu.