Dinamo a mai dat o lovitură în sezonul calificării în play-off-ul Superligii! Veniturile au crescut: „Acolo putem să dublăm”

05 03. 2025, 19:16

Dinamo București a anunțat cum a reușit să crească veniturile în sezonul în care echipa lui Zeljko Kopic a revenit în topul Superligii.

Dinamo a crescut bugetul, odată cu victoriile din Superliga

Directorul de marketing al clubului Dinamo, Romeo Bănică, a dezvăluit datele financiare ale clubului alb-roșu, pentru Radio Dinamo1948.

„Pe unele borne am depășit ceea ce estimam, dar pe altele suntem în urmă, deși, chiar dacă sunt mai mari decât sezonul trecut. De exemplu, la zona de merchandising avem 500 000 estimat. Anul trecut am încasat din merchandising, cu toate problemele pe care le știm cu toții – fără livrare în timp util, fără livrare în afara țării, fără posibilitatea de plată ramburs – undeva la 200.000 de euro.

Dar încă suntem departe de ceea ce ar trebui să fim. Adică, pentru anul viitor, obiectivul este undeva între 800.000 și 1 milion de euro. Asta trebuie să generăm din zona de merchandising. Și vom avea, să zic așa, toate cărțile în mână ca să ajungem la acea cifră, la acel target pe care ni-l propunem.

Apoi, din zona de ticketing – evident, și acolo este o creștere foarte mare. Anul trecut, dacă nu mă înșel, ca medie de încasări pe meci – și aici vorbim de meciurile de pe Arcul de Triumf, unde am jucat majoritatea partidelor, cred că 90% dintre ele – am avut undeva la 150.000 RON per meci. Anul ăsta cred că ne ducem undeva spre 200.000 RON per meci pe Arcul de Triumf.

Pe Arena Națională am avut o încasare foarte mare la meciul cu FCSB, unde am avut 45.000 de oameni, iar acolo am avut echivalentul a cinci meciuri sold-out pe Arcul de Triumf, mă refer la nivel de încasări totale.

Așadar, pe unele paliere da, există o dublare în zona de venituri. Pe zona de publicitate, de vânzări de publicitate, și acolo există o creștere. Dacă luăm doar partenerul principal – Superbet – și acolo am reușit să aproape dublăm veniturile pentru aceeași poziție din contractul trecut.

Pentru că în contractul cu Superbet, în vară, am negociat anumite clauze, anumite bonusuri pe care ne dorim să le atingem. Nu vorbim doar de suma fixă din contract, suma pe care o primeam indiferent ce făceam sau nu făceam. Atunci când am negociat cu ei, am stabilit niște bonusuri care țin de diferiți indicatori, și nu doar din zona sportivă. Nu mă refer doar la obiective sportive – să ajungem în play-off sau să rămânem în Superligă – ci și la activități de marketing, la prezența la stadion și alți indicatori. Sunt mai mulți, dar nu aș vrea acum să intru în detaliu pe fiecare dintre ei, fiind parte din contractul cu Superbet.

Cert e că acest contract ne aduce aproape de o dublare față de cel pe care l-am avut în trecut, bonus inclus. Bineînțeles, mai este și investiția pe care partenerii au făcut-o în brandul Dinamo, mă refer aici la nivel de expunere, lucru care ajută foarte mult. Adică ajută și la atragerea altor parteneri. Dinamo a beneficiat mult de acest parteneriat și a fost un câștig major pentru club”, a declarat directorul de marketing de la Dinamo.