Numele jurnalistului Fabrizio Romano, celebru la nivel mondial, e implicat într-un scandal care i-ar putea afecta serios imaginea.
Totul a plecat de la postări făcute de Fabrizio Romano despre cazul tânărului fotbalist Roony Bardghji de la clubul danez FC Copenhaga.
Roony Bardghji (18 ani) este unul dintre cei mai buni tineri fotbaliști din Europa. El a intrat în vizorul mai multor cluburi mari după ce a marcat un gol împotriva celor de la Manchester United în turul grupelor Champions League. Fabrizio Romano a anunțat că, din cauza unei dispute contractuale, Copenhaga și-a exclus jucătorul vedetă din prima echipă. Puștiul n-a jucat în noul an, deși în 2023 a fost un jucător exponențial pentru club.
„Roony Bardghji, caz ciudat pentru unul dintre cele mai mari talente din Europa. De la cel mai bun marcator cu 10 goluri pentru Copenhaga la… zero minute în primele jocuri din 2024. Motivul este acela că Bardghji nu are intenția de a semna un nou contract pe termen lung – din vară, va mai avea doar 18 luni de contract, iar mai multe cluburi de top care îl monitorizează”, a scris jurnalistul italian pe contul său de X.
După ce clubul danez a negat afirmațiile jurnalistului italian, presa din Copenhaga a încercat să afle mai multe despre acest caz. Troels Bager Thogersen, editor al publicației daneze Tipsbladet, a făcut o acuzație serioasă la adresa italianului. În umele situații, Fabrizio ar acționa mai mult ca un influencer care primește inclusiv bani pentru a posta informații pe contul său.
„Știu că Fabrizio Romano este salutat ca un zeu pe rețelele de socializare. Trebuie doar să spun că de foarte multe ori el își obține informațiile de la agenții de jucători și se dovedește a fi purtătorul lor de cuvânt. În acest caz, se pare că anturajul jucătorului dorește să trimită un mesaj pentru a pune presiune pe FC Copenhaga. Acest lucru nu poate fi văzut ca jurnalism. Este o afacere în care cluburile și agenții vor trebui să plătească pentru publicitate, iar chestia asta nu poate fi niciodată etichetată drept jurnalism. Și cred că asta ar trebui să fie lecția aici. Aceasta arată că jurnalismul este condus de interese comerciale pure”, a spus Thogersen.
Fabrizio Romano a respins, deocamdată, o cerere de interviu din partea revistei daneze. El are 31 de ani și a devenit cel mai faimos jurnalist din fotbal. Și-a construit popularitatea pe informațiile pe care le oferă din lumea transferurilor. Este urmărit de 20 de milioane de oameni pe X (fostul Twitter), pe Youtube are 2 milioane de urmăritori, iar pe Instagram nu mai puțin de 27 de milioane.