Partida dintre România și Ucraina, desfășurată la EURO 2024 și câștigată de echipa noastră cu scorul de 3-0, a adus în fața televizoarelor milioane de români.
Difuzat de la ora 16:00, meciul a înregistrat audiențe demne de Prime Time, potrivit datelor furnizate de Pro TV.
Pro TV a anunțat că peste 2,8 milioane de telespectatori au urmărit în medie confruntarea dintre România și Ucraina. Acesta a fost un meci cu adevărat spectaculos, marcând un moment de aur în audiențe aproape de finalul partidei, la ora 17:50, când numărul telespectatorilor a atins peste 3,7 milioane. Trebuie menționat că aceste cifre reflectă doar audiențele din locuințe, fără a lua în calcul televizoarele din terase, clădiri de birouri sau instituții publice.
Pe parcursul difuzării meciului, Pro TV a înregistrat o cotă de piață de 53%, ceea ce înseamnă că mai bine de jumătate din românii care aveau televizoarele deschise la ora respectivă urmăreau postul. Audiențele au fost de șapte ori mai mari decât cele ale principalilor concurenți, Antena 1 și Kanal D.
Pro TV a înregistrat cifre remarcabile și pe segmentul comercial (publicul cu vârsta cuprinsă între 21 și 54 de ani, din categoriile ESOMAR ABCD). „În rândul publicului național, cu vârsta cuprinsă între 21 și 54 de ani, din categoriile ESOMAR ABCD, Pro TV avea 14,8 puncte de rating și 65,2% cotă de piață, față de locul 2 care avea doar 1,9 puncte de audiență și 8,3% share”, au declarat reprezentanții postului. În termeni absoluți, Pro TV a atras aproape un milion de telespectatori pe acest segment, cifre de opt ori mai mari decât ale locului secund.
În mediul urban, Pro TV a înregistrat o medie de peste 1,8 milioane de telespectatori pe intervalul meciului. În același interval, Antena 1 a fost urmărită de 233.000 de persoane, în timp ce Kanal D a avut 183.000 de telespectatori.
În timpul meciului, Antena 1 a difuzat emisiunile „Mireasa” și „Observator 17.00”, iar Kanal D a avut în program reluarea emisiunii „Jocul Cuvintelor” și, de la 16:30, „Casa iubirii”. Pe Happy Channel, au fost difuzate serialul turcesc „Jurământul” și emisiunea „Happy Cafe”.
1. Pro TV – 2.806.000 telespectatori (16,1 rating, 53% share)
2. Antena 1 – 398.000 telespectatori (2,3 rating, 7,6% share)
3. Kanal D – 387.000 telespectatori
4. Romania TV – 204.000 telespectatori
5. Antena Stars – 179.000 telespectatori
6. Antena 3 CNN – 99.000 telespectatori
1. Pro TV – 1.802.000 telespectatori (18,2 rating, 56,7% share)
2. Antena 1 – 233.000 telespectatori (2,4 rating, 7,3% share)
3. Kanal D – 183.000 telespectatori
4. Romania TV – 123.000 telespectatori
5. Antena Stars – 62.000 telespectatori
6. Happy Channel – 53.000 telespectatori
1. Pro TV – 968.000 telespectatori (14,9 rating, 65,3% share)
2. Antena 1 – 122.000 telespectatori (1,9 rating, 8,2% share)
3. Kanal D – 109.000 telespectatori
4. Romania TV – 30.000 telespectatori
5. Antena Stars – 25.000 telespectatori
6. Pro Cinema – 13.000 telespectatori