„Visul în care noi am crezut devine un succes”
Fotbalul feminin, „obiectiv strategic” pentru președintele Răzvan Burleanu încă din 2014, „atunci când am început transformarea fotbalului românesc”. Așa se lăuda președintele Federației Române de Fotbal în editorialul semnat în deschiderea „Strategiei pentru dezvoltarea fotbalului feminin 2021-2026”. Titlul este sugestiv: „Visul în care noi am crezut devine în succes”.
„O viziune minunată și o nouă epocă”
Alături de el, în oglindă, cu același limbaj de lemn corporatist, Aleksander Ceferin, președintele UEFA, semna o pastilă de vorbe goale. Material promoțional. „O viziune minunată și o nouă epocă”. Ce bun ne-ați fi fost, în propaganda „Epocii de Aur” de la televiziunea de stat, tovarășe Ceferin! Urmează 44 de pagini în care este prezentat un alt „proiect” al federalilor întins pe un alt „cincinal” al fotbalului românesc.
„Până în 2022, avem un obiectiv strategic ca fotbalul feminin să devină sportul numărul 1 practicat de femei în România”– Răzvan Burleanu – newsweek.ro – iulie 2018.
Dincolo de frazele înșirate corporatist de președintele FRF, departe de „Casa Fotbalului” și strategiile lansate pe hârtie lucioasă, la Baia Mare, într-un sfârșit de toamnă din startul unei noi „strategii pentru dezvoltarea fotbalului feminin”, „obiectivul strategic” se zbate în mocirlă, glod și băltoacă. Și în multă nepăsare.
21 noiembrie 2021. Baia Mare. Stadionul „Topitorul Ferneziu”. Etapa 7 din cadrul campionatului Feminin Liga 3, meci disputat între ACS Fotbal Feminin Baia Mare 2 și ACS Colțea 1920 Brașov.
Terenul celei mai vechi echipe din Baia Mare – Topitoru Ferneziu-, pe care, în 2016, un alt șlefuitor de vorbe, fostul primar Cătălin Cherecheș, promitea „reabilitarea”, găzduiește, cu începere de la ora 11, o partidă de fotbal feminin.
Imaginile obținute de PlaySport.ro (VEZI mai multe imagini în galeria FOTO) nu lasă loc de comentarii și demonstrează că, în cadrul „Strategiei pentru dezvoltarea fotbalului feminin 2021-2026”, Federația Română de Fotbal a demonstrat un singur moment de adevărată inspirație. Alegerea sponsorului pentru această ramură.
„Începând cu februarie 2021, Head & Shoulders este primul sponsor exclusiv al al naționalei feminine a României. Un brand inovator, Head & Shouders susține și promovează fotbalul feminin din România în cadrul unui parteneriat cu Federația Română de Fotbal pe o perioadă de un an, cu posibilitatea de prelungire”.
Am preluat un simplu pasaj din cele 44 de pagini cuprinse în „Strategiei pentru dezvoltarea fotbalului feminin 2021-2026” în care, în pagina princeps, Burleanu și Ceferin vorbeau îngrijit, într-un discurs în oglindă tapetat cu vorbe goale. Așa că dezvoltarea poate începe, în practică, de la Baia Mare. Cu o spălare! A noroiului din părul fetelor care azi, cu mult curaj, au crezul „în visul care devine un succes” și au intrat pe teren pentru a juca fotbal. Fotbal feminin! Care, conform dorinței de suflat în lumânările tortului unei noi strategii, Burleanu îl vrea „sportul numărul 1 practicat de femei în România”. Până atunci, azi, 21 noiembrie, la Baia Mare, multe dintre fete s-au întrebat de ce au ales un sport extrem?
Răzvane, Aleksander, la cratiță cu voi! La Baia Mare, după ce fetele s-au murdărit în strategia voastră! Știți care e diferența? La ele se curăță, pe voi nu vă mai spală nimeni!