UPDATE | Federația Română de Automobilism Sportiv a emis un comunicat de presă referitor la acest subiect
Ca urmare a deciziei lor de acționare în judecată a federației în două procese civile, sportivii Bogdan Minea și Catherine Rădulescu au fost suspendați azi, 28 octombrie, din activitatea sportivă. Același lucru s-a dispus și în privința clubului sportiv ACS Chronorally, club afiliat la Federația Română de Automobilism Sportiv, al cărui președinte este domnul Bogdan Minea.
Ca și în alte federații sportive, licențierea sportivilor și afilierea cluburilor sportive presupun respectarea statutului și regulamentelor, iar contestațiile acestora cu privire la diverse decizii sportive se pot face până la epuizarea căilor de atac stabilite de statut și Legea Sportului.
În fapt, echipajul cu numărul de concurs 493, format din Catherine Rădulescu, pilot și Bogdan Minea, copilot, a fost surprins pe probele speciale de la Raliul Moldovei Bacău cu copilotul pilotând în locul pilotului. Regulamentele federației nu permit o astfel de situație, decât în cazul unor excepții, unde însă echipajul nu putea fi încadrat. Astfel, forul decizional de la nivelul competiției a decis penalizarea celor doi prin înjumătățirea punctelor acordate la etapa respectivă, conform regulamentului. Ulterior, Comisia de Competiții FRAS, care a judecat contestația celor doi sportivi, a stabilit că decizia de la nivelul competiției a fost justă, păstrând penalizarea. Același lucru a considerat și Comisia de Apel, ultimul for jurisdicțional al Federației.
Conform legilor românești, a Legii Sportului nr. 69, cei care sunt în continuare nemulțumiți de decizia primită se mai pot adresa Comisiei Naționale de Disciplină Sportivă, din cadrul Ministerului Sportului, ca ultimă instanță. Cei doi sportivi nu au ales această opțiune, ci au preferat să se adreseze instanțelor civile, lucru nepermis de statutul federației.
Sportivii menționați mai sus au fost informați despre prevederile statutare cu privire la astfel de situații de mai multe ori, dar au ales totuși să continue acțiunea lor, contradictorie statutului Federației.
În altă ordine de idei, pentru că se vehiculează acuze de discriminare sexuală în cazul de mai sus, Federaţia a fost unul dintre cei mai mari susţinatori ai participării femeilor în campionatele naţionale, în acest moment fiind nu mai puţin de 307 doamne si domnişoare care au licenţe anuale sau one-event emise de FRAS. Federația are o comisie separată, Comisia pentru Femei, organizată după modelul celei din cadrul Federației Internaționale și are chiar și un Campionat destinat exclusiv femeilor, Women Rally. Cea mai tânără domnișoară licențiată are 5 ani și participă în Campionatul Naţional de Karting Electric, iar în Campionatul Național de Raliuri au fost licențiate 21 de femei.
Știre inițială
Catherine Rădulescu, singura femeie pilot concurentă în Raliul Braşovului, a avut o reacție virulentă după ce a fost eliminată din competiţie. Sportiva susține că i s-a făcut o nedreptate.
Catherine Rădulescu susține că fost eliminată abuziv din Raliul Braşovului de către Federația Română de Automobilism Sportiv (FRAS). Frumoasa sportivă consideră că s-a făcut o nedreptate în cazul ei.
Pe lista de înscrieri au fost 56 de echipaje în Campionatul Național de Raliuri, dar Catherine Rădulescu şi copilotul său, Bogdan Minea, au fost eliminaţi cu două ore înainte de debutul competiției.
Comisia de Disciplină a FRAS a decis să îi excludă din Federaţie atât pe Catherine Rădulescu, copilotul său Bogdan Minea, cât şi clubul pe care cei doi îl reprezintă. Este vorba despre ACS Chronorally.
FRAS a luat această decizie abuzivă pentru că sunt singura femeie înscrisă și pentru că îndrăznesc să iau atitudine și să am un cuvânt de spus într-o competiție asumată ca fiind doar a bărbaților. Vor să mă reducă la tăcere.”, a spus Catherine Rădulescu, într-o declarație.
Catherine a povestit că a fost sancționată mai întâi cu o amendă pe care am contestat-o. Ulterior, ea a fost exclusă din competiție, deși are nouă curse în palmares.
Inițial, mi-au aplicat în mod nejustificat o amendă și m-au penalizat la punctaj pentru o încălcare minoră nesemnificativă, pe care am contestat-o. Consecința a fost excluderea din competiție și din federație, fără drept de apel. Este ironic cum singura femeie pilot de raliu din România nu mai are voie, începând de astăzi, să concureze în țara sa, deși are deja în palmares 9 curse, din care 7 finalizate pe podium.
Este o dovadă în plus că avem mult teren de recuperat în ceea ce privește egalitatea de șanse și incluziune în România. FRAS trebuie modernizată.”, a adăugat sportiva.